Vi vill att du känner dig trygg när du handlar hos oss.
Därför hittar du här allt du behöver veta om gällande rättigheter och skyldigheter som rör din beställning. Om du ändå inte hittar alla svar du söker är du välkommen att höra av dig till info@posture.se.

Priser:
Priserna som anges är inklusive svensk moms (25 %).

För produkter sålda på export (länder utanför EU) är priset exklusive moms men avgifter för införtullning kan tillkomma.

Informationslagring:
När du gör din beställning lagrar vi och/eller våra leverantörer information om din varukorg och dina adressuppgifter. Dina kortuppgifter hanteras enbart av vår betalningsleverantör PayEx i enlighet med de regelverk som kortutgivare och inlösande banker satt upp.

Tillfälligt slut:
Vi reserverar oss för tillfällig slutförsäljning av vissa produkter (färger, storlekar, modeller) . Detta meddelas dock snarast och du kan då välja att invänta leverans eller annullera din order.

Byten och Returer:
Byten: Vid byten måste produkten vara oanvänd. Vid rent storleksbyte behövs ingen förpackning, men i alla andra fall måste produkten återsändas i original­förpackning.

Returer:
Vi följer distansavtalslagen (2000:274), varför konsumenten har rätt att ångra sitt köp utan särskild anledning inom 14 dagar från det att varan är mottagen. Vid retur måste produkten vara oanvänd och skickas i originalförpackning.
Vid byten och returer står konsumenten för fraktkostnaderna.

Byten och returer skickas till:
Swedish Posture, c/o Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36, 111 57 Stockholm

Kortbetalning:
Betallösningen är säkrad av Trust Wave, trusted commerce. Kortbetalning sker säkert och direkt via Stripe eller Paypal. Betalningen sker mot Stripes server över en säker krypterad förbindelse vilket gör att överföringen inte kan avlyssnas. När du gjort din betalning kommer du automatiskt tillbaka till vår webbplats där du får ditt kvitto. Om ditt kort har stöd för 3-D Secure används det för säkrast möjliga kortbetalning.

Reklamationer:

Om det visar sig vara något fel på den vara du mottagit vill vi gärna att du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får möjlighet att rätta till felet. Enklast sker detta genom att du skickar tillbaka produkten tillsammans med fraktsedel och uppgifter om felaktigheten.

Frakt, leveranstid och kostnad:
Din försändelse skickas från vårt lager.
Inom Sverige sker leverans med posten (leverans sker till angiven leveransadress och/eller närmaste utlämningsställe.) Till storkunder/ återförsäljare levererar DHL eller TNT. Utanför Sverige sker leverans med post/DHL.

Normal leveranstid är 7-10 arbetsdagar, men är beroende på vart varan ska levereras samt hur postgången ser ut.

Gällande fraktpriser finns på köp-sidan och dessa läggs automatiskt på priset när du beställer varor i vår webbutik.

Vi följer den svenska Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Återförsäljare:
Köpvillkor, betalningsvillkor och leveranstider för återförsäljare (eller större kvantiteter) är inte desamma som för slutkunder. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta sales@posture.se.

Producent:
Swedish Posture- Inspirera & Co AB