FAQ

Här hittar du svaren på dina frågor

FAQ

Returer

Hur returnerar jag en beställning?
Returer
Vi strävar efter att du ska vara helt nöjd med ditt köp från Swedishposture.se. Om du av någon anledning inte är nöjd med din produkt, erbjuder vi en 30-dagars returrätt. Nedan följer våra riktlinjer för returer:

Du har rätt att returnera produkter som du har köpt från Swedishposture.se inom 30 dagar från dagen du mottog din beställning.

För att påbörja returprocessen, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på return@posture.se. Ange följande information i ditt e-postmeddelande:

• Ditt ordernummer.
• Produktens namn och beskrivning.
• Orsaken till returen.
Vi återkommer till dig med detaljerade instruktioner om hur du returnerar produkten till oss.

För att vi ska godkänna din retur måste produkten vara oanvänd, i nyskick och i originalförpackning. Vänligen packa produkten noggrant för att undvika skador under transport.

Returrätten gäller inte för Kylgel Roll-On Aloe Vera Smärtlindring, TENS.EMS Elterapi för smärtlindring, Upright kinesiotejp axlar för hållningen, Posture Kinesiotejp Elastisk Sporttejp 5 m, TENS-EMS Pads 4 pack där skyddsplasten har avlägsnats eller förpackningen är öppnad. Eventuella fel kan självklart reklameras.

När vi har mottagit och godkänt din retur, kommer vi att genomföra en återbetalning. Återbetalningen kommer att göras till det ursprungliga betalningssättet som du använde vid köpet.

OBS! Fraktkostnaden som tillkom när beställningen gjordes kommer inte att återbetalas.

Reklamationer
Vi på Swedishposture.se strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet till våra kunder. Om du har mottagit en produkt som är defekt, felaktig eller inte fungerar som förväntat, följer nedan våra riktlinjer för reklamationer:

För att påbörja reklamationsprocessen, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på return@posture.se. I ditt meddelande ska du ange följande information:

• Ditt ordernummer.
• Produktens namn och beskrivning.
• En detaljerad beskrivning av problemet eller felet.

Efter att du har kontaktat vår kundtjänst kommer vi att utvärdera reklamationen. Det kan inkludera att be om bilder eller annan dokumentation av problemet. Vi kommer att göra vårt bästa för att hantera din reklamation så snabbt som möjligt.

Beroende på utvärderingen av din reklamation kan vi erbjuda följande:
•En ny produkt
•Återbetalning

Våra produkter omfattas av 2 års garanti. Om du upplever problem med din produkt inom garantiperioden, vänligen kontakta oss.

Frakt

Vad är fraktkostnaden?

Sverige: Fraktavgiften är 39 –79 kr beroende på produkt. Leverans 1-4 arbetsdagar.

EU: EU: Fraktavgiften är €7,95 – €14,95 beroende på produkt. Leverans 3-14 arbetsdagar.

Schweiz, Storbritannien, Norge: Leveransavgiften är €9,95 – €14,95 beroende på produkt. Du måste betala importskatter och tullar enligt de lokala bestämmelserna i ditt land, därför kan vissa beställningar ha en tullavgift. Leverans 3-14 arbetsdagar.

USA: Leveransavgiften är €12,50 – €16,95 beroende på produkt. Du måste betala importskatter och tullar enligt de lokala bestämmelserna i ditt land, därför kan vissa beställningar ha en tullavgift. Leverans 3-14 arbetsdagar.

Vilka fraktleverantörer använder er?

UPS och DHL. PostNord Varubrev inom Sverige.

Vad är leveranstiden?

Leveransen tar mellan 2-4 arbetsdagar i Sverige och mellan 3-14 arbetsdagar till andra länder.

Om leveransförseningar skulle inträffa (utan att du har meddelats), vänligen kontakta oss på info@posture.se.

Kontakta

Hur kan jag kontakta er?

Använd kontaktformuläret på webbplatsen.

Skicka ett e-postmeddelande till info@posture.se.

Besök oss på Facebook eller skicka ett meddelande på Instagram.

Produkter

Vilken storlek ska jag ta?

Ta alltid den storlek som du normalt köper i kläder. På varje produktsida finns en storleksguide. Gå till alla produkter

Varför står det att vissa produkter får användas i högst 1-3 timmar?

Vi har fastställt en maxtid eftersom det är viktigt att din kropp och dina muskler inte är beroende av en stödprodukt hela tiden. Du bör träna dina hållningsmuskler och bli mer medveten om din kropp och hållning.

Använd produkten under en kort tid, var medveten om hur du placerar din kropp, ta sedan bort den och behåll den positionen.

Vi hjälper dig att ändra ditt hållnings- och beteendemönster.

Finns det bevis för att produkterna fungerar?

Med 3D Qinematic Posture Scan har vi mätt effekterna före och efter användning av flera av våra produkter. Det finns tydliga resultat efter 6 veckors daglig användning av Flexi Hållningsband. Den övergripande slutsatsen av studien är att Flexi är en mycket användbar produkt för att påminna om en upprätt hållning och för att lära sig att placera kroppen korrekt när man sitter, står eller går. Läs mer om skanningarna här.

Vilken storlek på dator passar i Vertical Ryggsäck?

Medium:
Dator upp till 13 tum passar i det vadderade facket.

Large:
Dator upp till 15 tum ryms i det vadderade facket.

Gå till Vertical Ryggsäck

Finns det något tillfälle då jag definitivt inte bör använda hållningsprodukter?

Enligt yrkesverksamma personer är den enda anledningen att inte använda våra produkter om du upplever smärta när du använder dem.

Det ska inte göra ont att bära till exempel Flexi Hållningsband, den ska bara påminna dig om att räta upp ryggen.

Om du har svår smärta i rygg och nacke bör du alltid kontakta en läkare eller sjukgymnast.

Hållning

Vad är en god hållning?

En god hållning innebär att öra, axel, höft, knä och fotled ligger i en rak linje över varandra med en S-kurva i ryggraden.

Framifrån ska axlar, höfter och knän vara parallella med varandra. Kroppen ska kunna stå avslappnat upprätt utan medveten ansträngning.

Se alla produkter för hållning

Skicka ett e-postmeddelande

Har du frågor om din beställning eller en allmän fråga?